Cubewise

Situatieschets

‘Meten is weten!’

Dat is de ondertoon die zindert in alles waar Cubewise – met hun softwareprogramma voor financiële planning en analyse – voor staat. Met diezelfde gedachte stelden wij een enquête op: “Wat is de impact van COVID-19 op jouw planning en prognoseprocessen?”. Zo een marktonderzoek was dan ook dé strategie bij uitstek voor deze klant.

Zo zie je maar, elke cocktail heeft zijn eigen unieke recept. Het is gewoon een kwestie van het vinden van de juiste balans tussen bepaalde elementen. het is belangrijk dat jouw cocktail in de smaak valt bij het gewenste publiek.

We vertaalden de teksten in al de talen van de belangrijkste doelgroepen: van Frans en Engels tot Russisch, Pools en Turks. Na het invullen van de vragenlijst kon de respondent zijn eigen business benchmarken aan gelijkaardige organisaties. De geënquêteerden waren bijgevolg oprecht geïnteresseerd omtrent de impact op hun sector. Dit was natuurlijk dé ideale trigger voor interesse te wekken bij de getargete doelgroep.

Dankzij de data die voortvloeide uit dit onderzoek konden wij een doeltreffend content marketing plan uitdenken. Op basis van deze droge data creëerden we interessante rapportage posts voor LinkedIn zodat we betrokkenheid konden genereren. We wisten meteen wie wat belangrijk vond en wat dus het meeste aandacht trok.

Met andere woorden: We maakten fans van de geïnteresseerden door regelmatig resultaten uit het onderzoek te posten. Zo werd Cubewise een expert in zijn vakgebied, een go-to voor klanten. Een platform met essentiële knowhow voor financieel rendement in verschillende sectoren.

Word jij onze volgende happy customer?

Let’s shake things Up!

scroll to top