SEA-strategie

Online zichtbaarheid in een muisklik

Wanneer je als bedrijf je online zichtbaarheid wil vergroten en meer conversies wil genereren, dan is Search Engine Advertising (SEA) exact wat je nodig hebt.

Door te adverteren in Google en andere zoekmachines stuw je de pagina’s of producten die jij wil uitlichten meteen naar boven in de zoekresultaten bij de juiste zoekwoorden en de correcte doelgroep.

Wat is search engine advertising (SEA)?

Een social media-strategie is een strategische beschrijving van hoe je van plan bent jouw social media-doelstellingen te bereiken, welke middelen hiervoor nodig zijn en hoe die rijmen met jouw algemene marketingdoelstellingen. Het lijkt eenvoudig, maar veel bedrijven worstelen dagelijks met het opstellen van hun algemene marketingdoelstellingen, laat staan hun doelen op social media.

Het scherp formuleren van welke social media-activiteiten je wilt ondernemen, waarom je dat wilt doen, en hoe je dat gaat aanpakken, is in veel gevallen werk voor professionals van een social media bureau.

Een google advertentie uitdaging?

Waarom heb je een effectieve SEA-strategie nodig?

Simpel, zonder strategie of doordacht plan kan je net zo goed het geld dat je in de advertenties stopt op een hoopje gooien en verbranden. Een goeie SEA-strategie die aansluit bij de noden en de doelen van je marketingplan is cruciaal als je wil dat je ads  ROI-positief worden

 

 

De basis voor een succesvolle SEA-strategie

  • Kies het juiste platform: Selecteer het platform dat het beste bij je bedrijf past, zoals Google Ads.
  • Stel je budget vast: Bepaal het budget dat je wilt besteden aan je SEA-campagnes.
  • Kies je targetgroep: Bepaal wie je exact wil bereiken en stel jezelf in de plaats van de doelgroep. Hoe zoeken ze, welke problemen hebben ze en hoe is jouw product daar een oplossing voor? Normaal werden in de marketingstrategieal buyer persona opgesteld die hierbij kunnen helpen.
  • Doe een zoekwoordenonderzoek: Over het algemeen liggen een SEO- en een SEA-keywordplan op één lijn. Maar toch kan er om strategische redenen besloten worden om voor SEA-doeleinden van het SEO keywordresearch af te wijken. Daarom neemt een SEA-specialist voor elke start van een campagne de het SEO-zoekwoordplan nog eens extra onder de loep.
  • Optimaliseer advertenties en bestemmingspagina's: Creëer aantrekkelijke advertentieteksten en zorg ervoor dat de bestemmingspagina's naadloos aansluiten op je advertenties en zoekwoordonderzoek.
  • Kies je biedingsstrategie: Bepaal hoe je wilt bieden op zoekwoorden om je advertenties te plaatsen.
  • Uptimisation: Wanneer de ads online gaan, is het cruciaal om ze op regelmatige basis te herevalueren en optimaliseren

Deze bedrijven bouwden een succesvolle SEA-strategie uit met shakeUp

Waarom SEA uitbesteden?

Het opzetten van succesvolle SEA-campagnes vereist expertise en voortdurende optimalisatie. De online markt evolueert voortdurend, en Google Ads ondergaat regelmatig veranderingen. Bij shakeUp hebben de ervaring en kennis om snel effectieve campagnes te ontwikkelen die bijdragen aan jouw bedrijfsdoelen. Bovendien zijn we gecertificeerd als Google Partner.

 

 

Een SEA expert voor jouw organisatie?

Ready to shake things Up

Vraag vandaag meer informatie over je performance audit aan & ontvang een analyse van je website en marketing efforts

Interessante blogs voor jou

Drie Marketingtrends die Misschien Niet Meegaan naar 2025

Marketingtrends zijn vluchtig van aard en veranderen voortdurend. Als marketeer is het belangrijk om flexibel te blijven en je aan te passen aan deze evolutie. Als je nog steeds vasthoudt aan dezelfde strategieën van jaren geleden, is het hoog tijd voor vernieuwing.

 

Hieronder bespreken we drie marketingtrends die hun kracht lijken te verliezen in 2024:

 

Een succesvolle marketingstrategie: van data naar actie

Een effectieve marketingstrategie vereist een grondige analyse, een doordachte strategie en een gedegen opvolging. Bij shakeUp begrijpen we het belang van deze drie pijlers. In dit blogartikel nemen we je mee in onze aanpak, waarbij Team Analytics, Strategy en Performance een cruciale rol spelen. Door middel van gegevensgestuurde inzichten, strategische planning en voortdurende monitoring werken we samen aan het realiseren van succes voor onze klanten.

Gas geven naar groei: Platform Rijschoollesgever

Platform Rijschoollesgever heeft de versnelling ingezet op weg naar succes, samen met shakeUp! Deze bijzondere rit bracht niet alleen groei in de rijschoolbranche, maar ook op de digitale snelweg. Ontdek hoe ze samen hun online zichtbaarheid hebben vergroot, leads hebben gegenereerd en zelfs een afslag hebben genomen richting beleidsvorming in de wereld van rijscholen. Een opwindend avontuur vol groei, innovatie en de belofte van een betere toekomst in de wereld van rijlessen.

Contacteer ons

shakeUp by Up
053 28 03 73
shake@shakeup.be
BE 0746.712.433

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp